Соңғы жылдардағы статистика тез дайындалатын кеспенің (ТДК) танымалдылығының артуын көрсетеді. Жыл сайын бүкіл әлемде адамдар осы өнімнің 100 миллиардтан астам порциясын жейді. Қазақстан да осы тенденция аясында.
Nielsen Kazakhstan деректеріне сәйкес, Қазақстандағы ТДК нарығының өсуі 2022 жылы 12% — дан асты. Соңғы 4 жылда Қазақстанда тез дайындалатын кеспені тұтыну 76%-ға өсті. Ең жақсы өсім оңтүстік және батыс аймақтарда тіркелді, сәйкесінше 131% және 120%.
Қазақстанда тез дайындалатын кеспенің жетекші өндірушісі – 2018 жылы Республикада өндірісті ашқан «Маревен Фуд Тянь-Шань» ЖШС вьетнамдық-жапондық сауда-өндірістік компаниясы. Компания Rollton және BIGBON сияқты брендтердің арқасында өз сегментінде бұрыннан сенімге ие болды.
Компанияның жылдам кеспе сегментіндегі көшбасшылығы сандармен расталады. 2018 жылы «Маревен Фуд Тянь-Шань» бұл өнімнің 95 миллионға жуық данасын сатса, 2022 жылы сатылым көлемі 230 миллионнан астам дана болды. Қазір елімізде ең көп сатылатын Mareven өнімі BIGBON кеспесі болып отыр. Ол Rollton брендіне артықшылық беретін Батыстан басқа барлық аймақтарда өз сегментінде жетекшілік етеді.
Тез дайындалатын кеспеден басқа, компания дәстүрлі макарон мен сорпаларды, дәмдеуіштерді, сусымалы қоспаларды, лимонадтарды, энергетикалық сусындарды, сондай — ақ басқа да тез дайындалатын өнімдерді-картоп пюресі мен ботқаны шығарады. Компания Rollton, BIGBON, Петра, Actibo, ROLROL, Sunbel, VitaBonita, Rollbery брендтері мен барлығы 115 өнім түрін шығарады.
Маревен Фуд Тянь Шань ұсынған мәліметтерге сүйенсек, бес жыл ішінде компанияның теңгедегі айналымы 8 есе өсіп, 55 млрд теңгеге жеткен. Жұмыс орындарының саны – үш есе. Жалпы кәсіпорында 850-ге жуық адам жұмыс істейді. Олардың 95 пайызы өндіріске жақын елді мекендерде тұрады.
Қазақстанда тез дайындалатын кеспенің танымалдылығын ескере отырып, компания даму бағытын өзгертуге ниетті-енді еліміздің ішкі нарығына баса назар аударылатын болады. Бірте-бірте экспорт деңгейі 30% — ға дейін төмендейді. Компания Қытайға, Қырғызстанға, Түркияға және Таяу Шығыс елдеріне экспортты жалғастырады. Ал ОА елдерін холдингтің жаңа бизнес-бірлігі – 2022 жылы ашылған «Маревен Фуд Памир» болады.
Салтанат ҚАЖЫКЕН,
ФОТО: автор
АЛМАТЫ